02.12.2015

Badanie Instytutu Monitorowania Mediów na temat internetowej mowy nienawiści

Afrykanie, LGBT, muzułmanie, Romowie, Ukraińcy, Żydzi

Polacy w mediach społecznościowych coraz częściej manifestują niechęć wobec przyjmowania uchodźców, a kluczowym momentem w dyskusji były listopadowe zamachy w Paryżu - wynika z badań Instytutu Monitorowania Mediów.

 

Z monitoringu wynika, że aż 22% wszystkich komentarzy krytycznych opublikowanych w listopadzie zawiera słowa i zwroty agresywne i rasistowskie wobec uchodźców. W lipcu, kiedy dyskusja o problemie migracyjnym dopiero się rozpoczynała, wzmianki wyraźnie agresywne i manifestujące nienawiść rasową, narodowościową bądź religijną stanowiły 14% publikacji krytycznych.

Szczegółowe wyniki badania dostępne są tutaj: 

http://www.imm.com.pl/blog_IMM/o-uchodzcach-w-social-media-dyskusja-coraz-trudniejsza